stakeholdersPNG1 header 1200 3

stakeholdersMobielGroot

Vision statement sociale redactie: 'stakeholders first'

Stakeholder nl, bron: wikimedia.org

'Steeds meer' content, reclame en prikkels is niet het antwoord, maar wel een probleem in de wereld van online marketing en sociale media. Om de overkill aan uitingen en schadelijke gevolgen het hoofd te bieden, bedacht BlueGear het concept: 'StakeholdersFirst'. Betere communicatie is mogelijk door te verbinden en te verdiepen.

Lees meer: Vision statement sociale redactie: 'stakeholders first'

Volkswagen en Imtech: belangrijke rol voor communicatie

VolksWagen Scandal stakeholder solution 848

Hoe zijn de problemen bij bedrijven als Volkswagen en Imtech ontstaan? En wat zouden mogelijke oplossingen zijn? Een open bedrijfscultuur en stakeholderdialoog had misschien veel van de problemen kunnen voorkomen. Ik leg uit hoe zo’n stakeholderdialoog eruit ziet en hoe je er zelf mee aan de slag kunt gaan. Lees verder op Frankwatching: Kun je een schandaal zoals Volkswagen voorkomen door communicatie?

The Sience of Social (review)

"The Science of Social. Beyond Hype, Likes & Followers, by Dr. Michael Wu is a must-read for any marketer. For me, reading the book meant getting to grips with the concept of a "brand nation". The concept itself is not explained as such, but the book provides in-depth insight into the science of building a social community that extends beyond the average marketer's mindset where consumers can be grouped in neat and tidy segments based on demographics, psychographics, or technographics. This is not global branding, this is universal branding based on our core needs and desires as human beings

Lees meer: The Sience of Social (review)

Wikinomics (review)

Ik ben diep onder de indruk van het boek Wikinomics (“how mass collaboration changes everything”) geschreven door de onderzoekers Don Tapscott and Anthony Williams. In essentie betogen zij in hun boek dat de gangbare, “gesloten” en hiërarchische wijze van bedrijfvoering zijn beste tijd heeft gehad en dat bedrijven en organisaties die horizontaal organiseren, en de community in hun bedrijfsprocessen weten te betrekken (aanzienlijk) beter presteren.

Lees meer: Wikinomics (review)

Meer artikelen...

  1. Twitter-SWOT