stakeholdersPNG1 header 1200 3

stakeholdersMobielGroot

The Sience of Social (review)

"The Science of Social. Beyond Hype, Likes & Followers, by Dr. Michael Wu is a must-read for any marketer. For me, reading the book meant getting to grips with the concept of a "brand nation". The concept itself is not explained as such, but the book provides in-depth insight into the science of building a social community that extends beyond the average marketer's mindset where consumers can be grouped in neat and tidy segments based on demographics, psychographics, or technographics. This is not global branding, this is universal branding based on our core needs and desires as human beings

Lees meer: The Sience of Social (review)

Wikinomics (review)

Ik ben diep onder de indruk van het boek Wikinomics (“how mass collaboration changes everything”) geschreven door de onderzoekers Don Tapscott and Anthony Williams. In essentie betogen zij in hun boek dat de gangbare, “gesloten” en hiërarchische wijze van bedrijfvoering zijn beste tijd heeft gehad en dat bedrijven en organisaties die horizontaal organiseren, en de community in hun bedrijfsprocessen weten te betrekken (aanzienlijk) beter presteren.

Lees meer: Wikinomics (review)